צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing מבדקי חדירה לאפליקציה חדשה

אפליקציות (יישומונים) מכל סוג, המותקנות בטלפונים האישיים של כל אחד ואחת מאיתנו, עלולות להוות אמצעי חדירה מצד גורמים עוינים (האקרים למיניהם) המעוניינים להשיג מידע אודות אופן השימוש שלנו במכשיר הטלפון החכם, וכל זאת באמצעות פרצות אבטחה כאלו ואחרות בתוך האפליקציה.

במקביל, הפעילות של ההאקרים השונים בכל הנוגע לניסיונות חדירה לאפליקציות כאלו ואחרות, נועדה לצרכי השגת נתוני מידע אודות משתמשי האפליקציה, לרבות, מספרי טלפון, גישה לפרטי כרטיסי אשראי באמצעותן משתמשי האפליקציה רוכשים מוצרים ושירותים דרך האפליקציה וגישה ישירה לכל התכנים המופיעים בטלפון האישי של כל אחד ואחת ממשתמשי האפליקציה.

פרצות אבטחה באפליקציה – כיצד מתמודדים?

היקף איומי הסייבר בעידן המודרני בו אנו חיים הולך וגדל מיום ליום, ולכן, קיימת חשיבות רבה לשיפור מערך האבטחה של כל אפליקציה ואפליקציה, וכל זאת ללא קשר למספר משתמשיה, אופי פעילותה ונתוני המידע המצויים בה אודות משתמשיה. אבטחת המידע של כל אפליקציה ואפליקציה היא באחריות הישירה של מפתחי ובעלי האפליקציה, וזאת על מנת לאפשר לכל אחד ואחת משתמשי האפליקציה את חוויית השימוש הבטוחה והמטיבה ביותר.

אחת מהדרכים המומלצות ביותר לשיפור מערכות אבטחת המידע של האפליקציות השונות, היא במסגרת קיומם של מבדקי חדירה לאפליקציות חדשות וקיימות. מבדקי החדירה מיושמים על ידי חברות סייבר מובילות בתחומן והם כוללים בין היתר:

  • זיהוי חולשות באפליקציות
  • זיהוי איומים במנגנוני האבטחה של האפליקציה
  • פתרון בעיות אבטחה בזמן אמת
  • הנפקת דו"ח סיכום במסגרתו ניתנות המלצות בכל הנוגע לשיפור מערך האבטחה של האפליקציה

בדיקות חדירה ידועות גם בשם מבחן PEN TEST והן נועדו לצרכי בדיקה של מערכות מחשב, רשתות ארגוניות ויישומי אינטרנט מכל סוג, לרבות, אפליקציות המיועדות מראש להורדה למכשיר הטלפון החכם. באמצעות בדיקה זו ניתן לאתר את נקודות התרופה במערך האבטחה הקיים ולפעול לשיפורו. קיומה של הבדיקה חייב להיעשות עוד לפני העלאת האפליקציה לחנויות האפליקציות וגם לאורך כל תקופת פעילותה של האפליקציה. במקרים מסוימים, ממצאי הבדיקה יחייבו את מפתחי/בעלי האפליקציה לפעול באופן מיידי לשיפור מערך האבטחה, ולכן, מומלץ לקיים את הבדיקה באמצעות חברות סייבר ושירותי מחשוב לעסקים המספקות לכם גם פתרונות בתחום אבטחת המידע

בדיקות חדירה לאפליקציות כחלק מצ'ק ליסט מסודר

שילוב בדיקות חדירה בפיתוח אפליקציה חדשה מציע יתרונות רב-צדדיים חיוניים להצלחתה ולאבטחתה. כצעד בסיסי המותאם לתוכנית עסקית, בדיקות חדירה או פריצה אתית, כרוכים בהדמיית התקפות סייבר כדי לזהות נקודות תורפה לפני שניתן יהיה לנצל אותן על ידי גורמים זדוניים.

על ידי ביצוע בדיקות חדירה, עסקים מבטיחים אבטחת סייבר חזקה מלכתחילה. גישה פרואקטיבית זו ממזערת את הסיכון לפרצות מידע, גישה לא מורשית והתחייבויות משפטיות אפשריות, ומטפחת את אמון המשתמשים. יתר על כן, בדיקות חדירה משפרות את האיכות הכוללת של האפליקציה, מכיוון שהיא חושפת תקלות פוטנציאליות או בעיות ביצועים שעשויות להשפיע על חווית המשתמש.

טיפול בנקודות תורפה בשלב מוקדם חוסך זמן ומשאבים כספיים שאחרת היו מושקעים בתיקון פרצות אבטחה או תקלות באפליקציה לאחר ההשקה. עסקים יכולים לשמור על יתרון תחרותי על ידי אספקת חווית משתמש מאובטחת וחלקה, שמובילה בסופו של דבר לשיעורי אימוץ משתמשים גבוהים יותר ותפיסת מותג חיובית. לפיכך, הפיכת בדיקות החדירה לחלק בלתי נפרד מהתוכנית העסקית לא רק שומרת על האפליקציה אלא גם מחזקת את אמינותה ואורך החיים שלה בנוף יותר ויותר דיגיטלי ומקושר הדדי.