צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing תקלות מחשב נפוצות

מחשב כיום הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. יחד עם זאת בגלל אופי השימוש האינטנסיבי, באופן טבעי עסקים רבים ואפילו אנשים פרטיים נחשפים לתקלות חוזרות ונשנות שגורמות בעיקר לעצירת עבודה שוטפת במחשב. ישנם תקלות מחשב נפוצות שחלקן ניתן למנוע וחלקן נוכל לתקן במהירות וללא עיכובים מיותרים.

סוגי תקלות מחשב

וירוסים:

בגלל עולם האינטרנט והגישה החופשית כמעט לכל סוגי התוכנות אחת התקלות מחשב הנפוצות זה וירוסים ותוכנות זדוניות. זה הוא האיום הגדול ביותר על פעולתו התקינה של המחשב ועל שלמות הנתונים שבתוכו. מחשב שאיננו מוגן כהלכה עלול "לחטוף" וירוס או תוכנה זדונית, "תוכנת ריגול" או "סוס טרויאני" תוך שניות מעטות מרגע ההתחברות. הסרת וירוסים כאלה עלולה להיות קשה, והאכזריים שביניהם עלולים להשמיד את המידע השמור על הדיסק הקשיח. הפתרון לבעיה חריפה זו כולל שני מוצרי הגנה – אנטי-וירוס ו"חומת אש" (Firewall). הגרסאות החינמיות למוצרים אלו טובות למדי, אבל לא מספקות הגנה מושלמת על כן כדאי מאוד להשקיע מעט במוצרי הגנה טובים עם תמיכה מסודרת, ובעיקר עם עדכונים אוטומטיים. אם המחשב כבר נגוע ואתם אינכם מומחים בנושא של הסרת וירוסים עדיף לפנות לעזרתו של טכנאי מחשבים. במקרה של עסקים המשתמשים בשירותי האינטרנט כחלק מפעילותם חובה להעזר בחברה המיומנת במתן פתרונות לתקלות מחשב נפוצות אלה.

חומרה:

תקלות מחשב נפוצותתקלות מחשב נפוצות נוספות הן תקלות הקשורות בחומרה של המחשב למשל דיסק קשיח. חלק זה של המחשב האישי רגיש במיוחד, וזאת מכמה סיבות: בניגוד למעגלים האלקטרוניים, דיסק קשיח הוא אביזר מכני, שליבו מסתובב במהירות עצומה ולכן רגיש מאוד לטלטולים; על הדיסק הקשיח מאוחסן כל המידע שבמחשב, ותקלה בו משמעותה בדרך כלל אובדן המידע הזה; ופעילות רבה במחשב שמלווה בשמירת חומר רב על הדיסק גורמת ל"אי-סדר" על הדיסק ולקושי גדל והולך של מערכת ההפעלה להתמודד עם ניהול הדיסק. הפתרון להקטנת אותו "אי-סדר" בדיסק הוא פעולה שנקראת "איחוי", אותה כדאי לבצע לעתים מזומנות בעזרת מאחה הדיסקים. כדי להפחית תקלות מחשב נפוצות כאלה מומלץ להיעזר בגיבוי חיצוני המתאפשר באמצעות חברת מחשבים הנותנת פתרונות גיבוי בענן ושרתים חיצוניים.

אולי יעניין אותך לקרוא על שירותי אבטחת מידע לעסקים

ספק כח:

חומרת המחשב מורכבת ואחת התקלות מחשב הנפוצות שיכולות לקרות היא בעיית ספק הכוח של המחשב. ספק הכוח הוא בעצם "תחנת החשמל" של המחשב, שמפעילה את כל חלקיו. למרבה הצער, ספק כוח סטנדרטי שמשווק בימינו נוטה להתקלקל בממוצע תוך שנתיים-שלוש ויש להחליפו. יש לפתוח את המחשב, לנתק את ספק הכוח מכל החיבורים שלו, ולהוציא אותו ממקומו. אחר כך יש לקחת ספק כוח חדש להרכיבו חזרה ולהפעיל לבסוף את המחשב מחדש. כמובן שיש להקפיד על חיבורים נכונים ולוודא שכל הכבלים והחיבורים מונחים ומהודקים. כחלק משירות חברת המחשבים הנותנת פתרונות לתקלות מחשב נפוצות, תבצע החברה שירות זה בקלות ובמהירות.

זיכרון מחשב:

תקלות מחשב נפוצותזאת ועוד, ככל שמערכות ההפעלה משתכללות ותוכנות המחשב מתקדמות יותר, המחשב זקוק לזיכרון גדול יותר. מומלץ בעת רכישת מחשב כבר מראש לקחת זיכרון גדול יותר ממה שאתם זקוקים לו כעת. ובמידה ולאורך הזמן נדרשת הגדלה משמעותית של הזיכרון למחשב, ניתן בהחלט לשדרג זיכרון ולבצע הרחבת זיכרון במחשב קיים, אך עדיף לבצע זאת בעזרת חברת המחשבים המיומנת.

בעיה נוספת הנכללת בתקלות מחשב נפוצות היא עבודת מחשב איטית. בדרך כלל היא מושפעת מהתקלות שציינו לעיל. אך אם כל התיקונים שנעשו לא הועילו מומלץ להתחדש במחשב חדש העונה על הצרכים שלכם ואף יותר.

אולי יעניין אותך להבין מה הם שירותי המחשוב לעסק

תיקון וטיפול בתקלות עם חברה מקצועית

חברת Tic-Tech הינה חברה ותיקה ומנוסה בפתרונות מחשוב בתחומים שונים ובעיקר לתקלות מחשב נפוצות. כחלק משירותי החברה, ובאמצעות צוות טכנאים מיומן ומקצועי ניתן להתגבר על מגוון התקלות מחשב הנפוצות באמצעות הגעה  למקום בו המחשב נמצא, ולעיתים אף בשליטה מרחוק תלוי בתקלה עצמה. בכל מקרה החברה נותנת שירותי פתרונות מחשוב לתקלות מחשב נפוצות בזמינות מידית ולמתן מענה לכל תקלה במהירות וביעילות ובמחירים משתלמים.