צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing אוזניות לא עובדות במחשב

מטרתן של האוזניות היא לאפשר לקלוט שמע באיכות גבוהה, ללא התחשבות ברעשים מסביב ובלי להפריע לסביבה. האוזניות עברו מהפך בשנים האחרונות ולאור השימוש הנפוץ חשוב לדעת מה עושים כשיש תקלות כמו לדוגמה אוזניות לא עובדות במחשב.

השימוש באוזניות 

האוזניות מופיעות ומאוזכרות כבר בתחילת המאה ה 19. בתחילה שמשו להאזנות למטרות צבאיות ובהמשך נכנסו לשימוש בשידורי רדיו ומשם עברו לצרכנים פרטיים. האוזניות הראשונות אינן דומות בכלל למה שאנחנו מכירים היום. בתחילה הייתה רק אוזניה אחת, אפרכסת והטכנולוגיה המתפתחת ייצרה זוג אוזניות שאפשר למשתמש להאזין בלי להחזיק את האוזניות ליד אוזניו. בשנות ה 80 של המאה הקודמת הפכו האוזניות לחלק מהאופנה עם הווקמן ותרבות ההאזנה למוסיקה מחוץ לבית. במהלך השנים הן הפכו לקטנות יותר ויותר, נוחות, חדות וכיום אפשר למצוא אוזניות אלחוטיות, הנכנסות לתוך אוזן המשתמש, מאפשרות איכות שמע ברמה גבוהה מאוד ומבודדות רעשים מהסביבה.

מהן המטרות האוזניות?

המטרה העיקרית של האוזניות היא לאפשר למשתמש שמע לאוזנו בלבד. אך למעשה האוזניות גם מונעות מהמשתמש להפריע לסביבה וכך יכול המשתמש לשמוע מוסיקה למשל בלי להפריע לסובבים אותו. ככל שנושא השמע הולך ומתפתח כך חשיבותן של אוזניות אישיות עולה. המשתמש באוזניות יכול לשמוע מוסיקה, פודקאסטים, ספרים בהקראה, להשתתף בפגישות זום או ישיבות המתנהלות בצורה מקוונת, לשחק משחקי מחשב ולצפות בסרטים ובתוכניות. האוזניות מאפשרות למשתמש להשתמש בשמע בכל מקום ולא רק בבית, ברכבת, בעבודה, בפארקים ועוד.

בניגוד לעבר שהאוזניות היו צריכות להיות מחוברות באמצעות כבל למכשיר שהזין את השמע, מה שהגביל את המשתמש וחייב אותו ללכת עם המכשיר צמוד אליו, האוזניות האלחוטיות מאפשרות למכשיר להיות מונח במרחק מה, סגור בתיק, והמשתמש משוחרר מכבלים וחוטים.

מהן האפשרויות שקיימות באוזניות?

מבנה האוזניות גם הוא התפתח עם השנים. בתחילה היו אפרכסות גדולות שכיסו את האוזניים ואילו היום האוזניות הן קטנות ונכנסות לתוך האוזן. יחד עם זאת, יש אנשים שמעדיפים בכל זאת אוזניות בעלות מבנה של אפרכסות או כריות המכסות את האוזניים ומחוברות ביניהן בקשת לצורך שמע נקי יותר ונטרול מלא של רעשי הסביבה. יש כאלה שיעדיפו אוזניות ללא חוט ביניהן ויש כאלה שנוטים לאבד את האוזניות הבודדות ולכן יעדיפו למשל אוזניות קשת אלחוטיות.

מהן הבעיות הנפוצות שהאוזניות לא עובדות במחשב?

במקרים בהם חיברתם אוזניות למכשיר כמו מחשב ועדיין אינכם שומעים כלום, כדאי לבדוק כמה דברים:

  • האם האוזניות תקינות? תוכלו לוודא את תקינות האוזניות על ידי חיבור למחשב או מכשיר אחר ולבדוק את השמע דרכן.
  • יש לוודא כשמחברים אוזניות אלחוטיות היא אם האוזניות מחוברות להתקן הבלוטות' הנכון והאם החיבור פתוח לקליטת האוזניות.
  • מומלץ תמיד לנקות את האוזניות בצורה עדינה ולפי הוראות היצרן.
  • לבדוק את הגדרות השמע במחשב או במכשיר אליו האוזניות מחוברות.

במקרים שבהם ביצעתם את כל הבדיקות האפשריות ועדיין אתם לא מצליחים לשמוע דרך האוזניות יש לפנות לחנות שבה נקנו האוזניות או ליצרן/יבואן לקבלת עזרה והכוונה מקצועית נוספת.
חברות העוסקות בשירותי מחשוב יכולים גם הן לאתר את הבעיה, אולי זה יכול להיות לא בעיה באוזניות אלה במחשב עצמו, שווה בדיקה.

אוזניות הן אמצעי מעולה למשתמש לצרוך שמע בצורה מיטבית וללא הפרעה לסביבתו ומבלי להיות מושפע מהרעשים בסביבתו. במקרים רבים שבהם אוזניות לא עובדות במחשב אפשר לפתור את התקלה בקלות, תוכלו למצוא שפע של מדריכים והנחיות לתיקון תקלות בעצמכם אך לעתים יש צורך לפנות למומחים לקבלת עזרה.

מצאו את האוזניות המתאימות לכן מבחינת נוחות, אחיזה, שימוש ומחיר ותגלו עולם חדש של שמע ואפשרויות ואין ספק שתיהנו מאיכות השמע לאורך כל הדרך.