צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing חנות מקוונת- עלייה במכירות אונליין מאז הקורונה

מגפת הקורונה הכניסה את העולם לסחרור כלכלי אך היו גם כאלו שהרוויחו ממנה, בעיקר אלו שזיהו את המגמה ועברו למכירות מקוונות, שנת 2020 שינתה את המציאות לה הורגלנו, מגפת הקורונה אשר הכניסה את רוב העולם לסגרים ובידוד חברתי הביאה מציאות חדשה במיוחד בתחום הקניות, רבים עברו לקניות אונליין, גם בשנת 2021 בוצעו קניות רבות בחנויות המקוונות בעולם ובארץ והמספרים הפתיעו את המומחים.

הסיבות לגידול במכירות אונליין?

מלבד מגפת הקורונה שכפתה עלנו סגרים ובידוד חברתי היו סיבות נוספות לגידול במכירות באמצעות חנות מקוונת:

  • חיבור לאינטרנט-כיום במרבית העולם מחוברים לאינטרנט ובכך אנשים רבים נהנים מגישה לרשת העולמית.
  • מבצעים גלובליים- החנויות המקוונות הגדולות כמו אמזון, עלי אקספרס ואחריהם גם כמעט כל חנות מקוונת קטנה או גדולה יוצאים במבצעי הנחות כמו יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, יום האישה, יום האהבה ועוד אירועים נוספים, מבצעי הנחות בימים אלו מושכים אנשים לביצוע קניות רבות ולחסוך כסף אין כמעט חנות מקוונת שלא נהנית מגידול במכירות בזכותם.
  • קופונים מקוונים ומועדון לקוחות- כמעט כל חנות מקוונת המכבדת עצמה מציעה קופונים מקוונים והנחות לחברי מועדון המגדילים בסופו של דבר את המכירות.
  • נוחות וזמינות- רכישות בחנות מקוונת הן זמינות בכל עת בכל שעות היום והלילה ניתן לבצע את הרכישות בנוחות בלחיצת כפתור ובלי בעיות משמעותיות, בלי לצאת מהבית, לעמוד בתור, להפר בידוד חברתי ולהתערבב עם המון אנשים בקניונים או בחנויות הפיזיות, לארוז, לסחוב לעומת הזמנה אונליין שהמשלוח מגיע עד הבית.
  • תחרות- ברחבי הרשת קיימים אתרי מכירות רבים התחרות גדולה אפשרויות ההשוואה בין מוצרי חשמל לבית מאוד פשוטה כך שהלקוח רק מרוויח מזה.

השינוי בשוק המקוון במאה ה-21

הרגלי הצריכה השתנו הרשת העולמית אפשרה נגישות לשירותים ומוצרים מקוונים מרחבי כל העולם, אנשים רבים בוחרים ברכישה מחנות מקוונת על פני רכישה מחנות פיזית לכן בעלי עסקים העבירו את פעילותם לאינטרנט במקביל לעסק הפיזי ולעיתים גם ללא חנות פיזית רק חנות מקוונת, בעלי עסקים הבחינו ביתרונות המשמעותיים במעבר למכירות מקוונות, שעות הפעילות לא מוגבלות, אין צורך לשלם דמי שכירות, חשמל, ארנונה, מים, שכר לעובדים ועוד הוצאות נלוות הדרוש להחזקת חנות פיזית, אין הגבלה על מלאי וניתן להציג ומכור מוצרים רבים, ניתן לעצב את החנות המקוונת בהתאם לצרכים של בעלי העסק ולרצונותיהם, האתר פתוח לקהל רב הן בארץ והן בחו"ל.

לצד היתרונות הרבים יש לשים לב לתחרות הרבה ברחבי הרשת, צריך להגיע למקומות הראשונים במדורי החיפוש, האתר צריך להיות מעודד רכישה ונגיש, לשם כך זקוקים לאנשי מקצוע מומחים בהקמה וקידום אתרים.