צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing ההבדלים בין אינטרנט ביתי לעסקי

רוב חברות האינטרנט היום מציעות לציבור הרחב מגוון חבילות ואפשרויות חיבור אשר מחולקות בין שירותי אינטרנט ביתי ואינטרנט עסקי. אך כאשר בסופו של כאשר בשני המקרים מדובר באותה תשתית ובאותו ספק, אין פלא שיש אלו שמתחילים לחשוב שאולי אין בכלל הבדל בין שתי החבילות. אך ההבדלים אכן קיימים וחשוב להכיר אותם על מנת שתוכלו לרכוש את החבילה המתאימה לכם ביותר, בין אם מדובר בביתכם הפרטי או העסק שברשותכם.

הדרך הנכונה ביותר לבחור חבילת אינטרנט היא קודם כל לאתר את הצרכים שלכם כלקוחות, ואומנם כולנו אינדיבידואלים אך בכל זאת ניתן לראות הבדלים משמעותיים בין צרכני אינטרנט ביתי ועסקי. לדוגמא, שימוש ביתי בדרך כלל דורש חיבור מהיר מאוד אך היציבות לאורך זמן פחות חשובה, זאת מכיוון שבבית אנחנו נוהגים לראות סרטונים ביוטיוב, לעשות בינג' בנטפליקס או לדבר בסקייפ עם קרובי משפחה. ניתוקים קצרים אומנם יכולים להיות מעצבנים ואפילו מטרידים אם הם קורים לעיתים דחופות, אך נזק של ממש לא יגרם לנו מלבד אי נעימות קצרה, שגם היא יכולה בסופו של דבר להיות כמעט לא מורגשת עם החיבור שלנו חזק ומאפשר העברת נתונים בצורה מהירה. לעומת זאת, חברות עסקיות לרוב לא זקוקות ליציבות על פני מהירות, שכן הפעילות העסקית בדרך כלל לא עוסקת בהעברת כמויות גדולות של נתונים כגון סדרה באיכות הייץ'.די, אבל לניתוק אפילו רגעי בעת שיחה טראנס-אטלנטית או ניסיון לחיוב כספי של לקוחות יכולות להיות השלכות ולגרור נזק כספי או תדמיתי לעסק.

בעלי עסקים לפעמים מרגישים כי ביכולתם לחסוך כסף על ידי חיבור של מקום בעל מספר קטן של עובדים כמו משרד או חנות לאינטרנט ביתי. אומנם חבילות ביתיות הן לרוב זולות יותר, אך יש לקחת בחשבון שחבורת רבות המציעות שירותי אינטרנט לעסקים מגלמות בתוך המחיר שירותים כגון תיבות מייל, גיבוי, הגנת מפני פריצות ותוכנות אנטי-וירוס מקצועיות. ניתן להשיג שירותים אלו בנפרד אך במצב זה העלות הכוללת יכולה להיות גבוהה הרבה יותר, ובנוסף במידה ותהיה בעיה כל שהיא תצטרכו לפנות לכמה חברות שונות לקבלת עזרה במקום לפנות ישירות לגורם אחד המטפל בהכל.

מן הצד השני ישנם אנשים פרטיים הרואים את השירותים הרבים שמוצעים לבעלי עסקים או חושבים שמחיר גבוהה יותר מבטיח שירות טוב יותר ולכן חושבים שאם גם ככה יש להם בביתם אותו מספר מכשירי קצה כמו בעסק קטן, אז גם כדאי להם כבר להתחבר לאינטרנט עסקי. גם במקרה הזה הדבר הנכון לעשות ברוב המקרים הוא לא לנסות להתחכם ולפנות לחיבור ביתי, ספקיות האינטרנט יודעות להציע גם ללקוחות פרטיים שירותים נלווים כגון הגנה או איחסון אשר מתאימים לצרכים שלכם השונים מאלו של בני עסק, וכך תמנעו מתשלום יתר עבור דברים שאינם באמת נחוצים לכם.