צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing מה זה בדיוק התאוששות מאסון?

מה זה בדיוק התאוששות מאסון?עם חשיבותה ההולכת וגוברת של עולם טכנולוגיית המידע לקיומן של פונקציות עסקיות קריטיות, זאת בשילוב נהדר עם מעבר למסגרת של עבודה גלובאלית סביב השעון, הרי שחשיבות ההגנה המעולה על תשתיות מידע של ארגון כלשהו, מקבלת עדיפות הולכת וגוברת.

בימינו, בניגוד לימים עברו, הפכו מערכות המחשוב המודרניות למרכיב חיוני, של לומר הכרחי, עבור ביצוע פעילות עסקית והליכים עסקיים. בשל כך, הפסקת פעולתן של מערכות אלו עשויות להוביל להשלכות משמעותיות, שלא לומר הרות-אסון, על ארגוניים עסקיים, תפעוליים, כספיים וגם תדמיתיים. באופן זה, כדוגמא, הפסקת עבודתו של מרכז המחשבים של בנק, למספר שעות קטן, עשוי להביא להשלכות העגומות שלהלן:

  • פגיעה ביכולתם של לקוחות עסקיים להניע עסקאות.
  • פגיעה ביכולתם של לקוחות קמעונאיים למשוך או לקבל כספים ולשלם חשבונות.
  • פגיעה ביכולת ביצוע השקעות כספים בבורסות שונות ברחבי תבל.
  • ועוד

> אולי יעניין אותך גם שירותי מחשוב לעסקים קטנים

מהכתוב לעיל, ברור לחלוטין שהפסקת עבודתה של מערכת המחשוב בשל אסון, עשוי להוביל לנזק משמעותי ביותר לבנק, נוסף על פגיעה רבה בתדמיתו, שהרי אין הבנק מסוגל במצב זה להעניק שירותים ללקוחותיו.

מה זה בדיוק התאוששות מאסון?קיימת הערכה כי החברות הגדולות משקיעות 2-4 אחוזים מתקציב הטכנולוגיה שלהן על בניית תכנית התאוששות מאסון, על-מנת למנוע הפסדים גדולים במקרה שהעסק אינו מסוגל להמשיך לתפקד כרגיל עם אובדן התשתית הטכנולוגית של הנתונים והמידע. כדאי לדעת כי כמעט מחצית מהחברות שחוו אובדן משמעותי של נתונים עסקיים מעולם לא נפתחו שוב, מעל מחציתן נסגרו תוך שנתיים ורק חלק מזערי מהן שרד בטווח הארוך. מובן שאירועי ה11 בספטמבר הביאו לדחיפה משמעותית בנושא זה.

> היכנס אל עמוד גיבוי בענן לעסקים ולמד כיצד ניתן לגבות ולשחזר נתונים