צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing מה זה גיבוי בענן?

מה זה גיבוי בענן?בעולם הטכנולוגיה והמחשב, קיימות מספר שיטות באמצעותן יכול בן אנוש לגבות ולאחסן מידע מסוגים שונים ומשונים, לרבות קבצי מוסיקה ותמונות, תוכנות וכיוצא בזה. שיטה אחת היא אחסון וגיבוי על מחשב, אולם למחשב ישנה מגבלה מבחינת נפח האחסון המוצע. בכדי לפצות על מגבלה זו, ישנו זיכרון נייד אותו ניתן לחבר למחשב ולעביר אליו קבצים חיוניים. אפשר, כמובן, גם לצרוב קבצים על דיסקים.

שלוש המתודות שצוינו לעיל הן נוחות, אולם לא תמיד יעילות. במקומן, עדיף לבצע גיבוי בענן ובכך לשמור על כלל הקבצים לזמן שאינו מוגבל, עם סיכון מזערי.

שטח אחסון ללא סוף

אחד היתרונות הבולטים של גיבוי בענן מבחינת האפשרויות לאחסון וגיבוי של מידע מסוגים שונים, היא העובדה שניתן לקבל נפח אחסון אינסופי. שמעתם נכון! באפליקציות ובאתרים הכוללים גיבוי ענן, אינה כל מגבלה על נפח האחסון בו ניתן להשתמש. בחלקם, מקבלים המשתמשים אוטומטית שטח אחסון ללא כל הגבלה; באחרים, מקבלים המשתמשים מכסה כלשהי, כאשר במידה שהם מעוניינים בשטח אחסון נוסף, באפשרותם לדרוש זאת ובמרבית המקרים יהיה עליהם לשלם על תוספת השטח הנדרש.

ניתן ללמוד מהדברים שטכנולוגיית מחשוב ענן מסייעת לנו בפריצת מגבלות שטח האחסון. אין צורך יותר לבדוק חזור ובדוק את השטח שנותר לנו לאחסון והאם נוכל לגבות מידע נוסף שברשותנו, או שמא התשובה לשאלות אלו היא שלילית באופן מוחלט והחלטי.
מה זה גיבוי בענן?

סיכון אובדן מידע מזערי

השיטות שצוינו לעיל בתחום גיבוי ואחסון מידע הן נוחות ונגישות יחסית, אולם אלו עומדות בפני סיכון רב למדי של אובדן מידע. נוכל להשתמש בדוגמא של דיסק חיצוני קשיח – שהרי דיסק כזה עשוי להיהרס, לאבד או להיגנב, חלילה; ברגע שזה מתרחש, גם המידע הולך לאיבוד לבלי שוב. מקרה זהה עשוי להתרחש גם עם המחשב, שנתון לאירועי הרס אפשריים כאלו ואחרים, או אף להיגנב, לא עלינו.

מחשב ענן יאפשר לנו לשכוח לתמיד ממקרים עגומים שכאלה, שהרי מחשב ענן אינו מוחשי כשאר הכלים שצוינו בפסקאות הקודמות. נציין כאן כי טכנולוגיה זו מתוחזקת באמצעות שרתים מוחשיים לחלוטין. ואף על כך, הסיכוי לפגיעה בשרתים הוא קטן באופן אינפיניטסימאלי ביחס לשיטות גיבוי אחרות שאתם בוודאי מכירים.

נסכם ונאמר כי גיבוי בשיטת הענן מאפשרת לנו שטח עצום שיכול לשמש אותנו לגיבוי ואחסון של פרטי מידע חשובים וחיוביים במיוחד. אל תתפשרו על בטחונו של המידע שלכם. קראו ולמדו על שיטת גיבוי בענן בכדי להשקיט את נפשכם.