צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing מה זה שרת? ומה חשוב שתדעו

בעידן כל כך אינטרנטי-טכנולוגי, חשוב להכיר מונחי בסיס כמו שרתים, משאבי מחשב, תוכנת שרת, שרתי ענן ועוד. אם אתם הולכים לאיבוד בין המושגים האלו ורבים אחרים, אתם לא לבד. רבים וטובים כמוכם מתבלבלים בין מושגים בעולם המחשוב. וזו הסיבה שאנחנו ממליצים להצטרף ל-2 דקות קריאה, נעשה סדר בבלגן עד כמה שאפשר במהלך השורות הבאות.

רגע לפני שאתם מתייאשים מלנסות להבין מושגי יסוד בעולם המחשוב, חשוב לזכור שהאינטרנט טומן בתוכו את כל המידע שאתם צריכים ורוצים. אפשר "לגמוע" בימינו מידע מהאינטרנט בכל תחום ותחום, כולל בתחום עולם המחשבים והשרתים. אם למשל שאלתם את עצמכם מה הוא שרת בענן או שרת מסוג אחר, אתם יכולים לקבל תשובות מגוגל בקלות. אז אם כך, בואו נבין ביחד מה הוא שרת, מה תפקידו, היכן הוא "יושב" ומה זה שרת VPS (וירטואלי – ענן).

מה הוא שרת ומה תפקידו?

שואלים את עצמכם מה הוא שרת VPS וירטואלי? ובכן, רגע לפני שנסביר מה הוא שרת וירטואלי פרטי, בואו נבין לרגע מה הוא "שרת" באופן כללי. יש לציין, קיימים סוגים שונים של שרתים, אבל באופן עקרוני, שרת הוא בעצם תוכנת מחשב אשר מספקת שירותים שונים למחשבים אחרים.

במילים קצת יותר מדויקות, שרת עשוי להיות בעצם מחשב אשר מריץ תוכנת שרת. בניגוד למחשבים שולחנים או מחשבים ניידים, הדרישות מהשרת הן בדרך כלל דרישות מאוד גבוהות. יש צורך להפעיל מעבדים חזקים, מחשבים עם זיכרון RAM מאוד גבוה, מערכות של אוורור מחשוב (שרת מאוד מתחמם בד"כ) ועוד.

מה היא חוות שרתים?

אם מדברים למשל על חוות שרתים, בעצם מדברים על מקבץ של מחשבי שרתים רבים אשר מספקים שירותים (בד"כ שירותי אינטרנט לרחבי העולם). ככל שמחשב השרת יהיה חזק יותר, ככה בעצם השירותים האינטרנטיים יהיו יותר מהירים וזמינים תמיד. חוות שרתים יכולים לכלול שרת VPS וירטואלי, שרתי DNS, דואר אלקטרוני ועוד.

אם ישנו מחשב שרת שלא עומד בדרישות הטכניות הגבוהות, השירות האינטרנטי (או התמיכה בתוכנה המותקנת במחשב מרוחק) עשוי להיות איטי. כמו כן, ייתכן שהשרת החלש יגרום לכשלים טכניים בתוכנה או בשירות אינטרנטי.

סוגי שרתים שכדאי להכיר

מעבר לשרתים כמו שרת VPS ו-DNS או שרת דואר אלקטרוני, ישנם עוד סוגי שרתים. יש למשל שרתים של הדפסה, כמו גם שרתי קבצים ו-HTTP, שרתי בסיס נתונים, שרת תוכנה ועוד. לאחר שהבנו אילו סוגי שרתים קיימים, נדגיש כי שרת VPS הוא שרת שהתפתח רק בשנים האחרונות. שרתי VPS הם שרתים וירטואליים פרטיים, שבהם ניתן לאחסן כמויות גדולות במיוחד של מידע ובסיס נתונים רחב. כמו כן, השרת הוא בענן, מה שמאפשר לכם גישה נוחה ומהירה מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון.