צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing מיחזור אלקטרוניקה לעסקים

אחת מהפעולות החשובות כיום, פעולה בה מחויבים עסקים, חברות ומפעלים הוא מיחזור אלקטרוניקה. העידן הדיגיטלי טכנולוגי בו אנו חיים הוביל לכך שכל אחד מייצר פסולת אלקטרונית, כמו למשל מחשבים, סוללות, טלפונים, מטענים, מצברים ועוד. כל אלו הובילו לחוק מיחזור אלקטרוניקה לעסקים.

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית

הערכה היא שבמדינת ישראל מצטברים מדי שנה כ- 150 אלף טון של פסולת אלקטרונית מדי שנה והתחזית היא שההיקפים אמורים לגדול מדי שנה. משום שפסולת אלקטרונית עלולה להוביל לזיהום הסביבה בשנת 2014 חוקק חוק אשר במסגרתו נכלל אופן הטיפול בציוד אלקטרוני וסוללות – 'חוק מיחזור פסולת אלקטרונית'. בשורה התחתונה חוק זה תפקידו להטיל על היצרנים בישראל אחריות. כלומר, על כל יצרן, מפיץ, משווק ויבואן של ציוד אלקטרוני חובה לקלוט פסולת אלקטרונית מלקוחות העסק ולמחזר ציוד אלקטרוני וחשמלי בהתאם ליעדי מיחזור אלקטרוניקה לעסקים.

מיחזור אלקטרוניקה – על מה מדובר?

מיחזור אלקטרוניקה לעסקים נעשה באמצעות שיטות מכניות אלו ואחרות כאשר אחת השיטות היעילות והמוכרות היא שיטת ייצור הפוך בה מפרידים ידנית את אותם רכיבי אלקטרוניקה אותם ניתן למחזר, לאחר מכן רכיבים אלו נגרסים ואז מפרידים אותם באמצעים כימיים עד אשר הם הופכים לאותם חומרי יסוד בהם ניתן להשתמש מחדש. החומרים שאינם ניתנים למיחזור מועברים להטמנה עירונית למטרת שריפה מבוקרת. חשוב לדעת שתהליך מיחזור אלקטרוניקה לעסקים ובכלל הוא תהליך בעלות יקרה ולכן הוא מחייב סבסוד של הממשלה או רגולציה ממשלתית.

מיחזור אלקטרוניקה לעסקים – כיצד הדברים מתבצעים בפועל?

אם אתם תוהים מי אחראי לכל הקשור אל מיחזור אלקטרוניקה לעסקים, קרי, איסוף פסולת אלקטרונית וטיפול בה בהתאם לחוק, חשוב שתהיו מודעים לכך שמבחינת החוק האחריות היא של היבואנים והיצרנים של מוצרי האלקטרוניקה והחשמל השונים. כלומר, כל יבואן או יצרן חייב לפנות אל גוף מקצועי אשר מוכר על ידי משרד הגנת הסביבה ולהשכיר את שירותיו. גוף זה יהיה אחראי על כל הקשור אל איסוף פסולת אלקטרונית למיחזור.

בוחרים בחברה מתאימה – מיחזור פסולת לעסקים

חשוב לבחור בחברה שהמומחיות שלה היא מיחזור פסולת אלקטרונית לעסקים ולקהלי יעד נוספים. תמיד יש לוודא שאותה חברה יכולה להציג בפניכם את הרישיונות וההיתרים בה היא מחויבת בהתאם למשרד להגנת הסביבה וזאת למטרת פעילות מיחזור אלקטרוניקה לעסקים. כמו כן, יש לקרוא אודות החברה ולהבין מה מערך האיסוף שלה, האם היא פועלת גם בהתאם לתקני מערכות לניהול איכות, האם יש לה מערכת מסודרת לניהול סביבתי. האם יצא לה מוניטין חיובי בשל רמת המקצועיות הגבוהה של השירות אותו היא מספקת ללקוחותיה ועוד.

חברת Tic-tech , חברת מחשוב מוכרת המספקת שירות תמיכה ללקוחותיה במשך כל שעות היממה היא חברה שדואגת לשדרג את סביבת העבודה שלה מדי שנה וזאת על מנת שלקוחותיה יזכו לשירות הטוב ביותר. בעת החלפת המחשבים בחברה, היא פועלת בהתאם לחוק מיחזור אלקטרוניקה לעסקים וממחזרת את המחשבים ואת הציוד הישן.