צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing שירותי ענן של אמזון

כיום ידוע כי הנכס החשוב ביותר של כל עסק קטן כגדול או אפילו של אנשים פרטיים הוא המידע שלו וההסתמכות שלו על אותו מידע, ככול שעובר הזמן גם כמות המידע הולכת וגדלה, כדי שמידע זה לא ילך לאיבוד נוצרו חברות הנותנות שירותי מחשוב לעסקים כשאחד מהפתרונות הוא שירותי ענן שהפכו למאוד פופולאריים בשנים האחרונות עד שאפילו רשות התקשוב הממשלתית הודעה על העברת שירותי המערכת לענן.

מה זה שירותי ענן?

אחד משירותי מחשוב לעסקים ולפרטיים הוא שירות מחשוב ענן, למעשה זהו ריכוז של משאבי מחשב ואחסונו בחוות שרתים שהגישה אליו מרחוק. זהו למעשה שימוש במשאבי מחשב שמסופקים על ידי צד ג' דרך האינטרנט או דרך קו תקשורת ייעודי, כך שהמשתמש לא צריך לרכוש ולתחזק שירותי חומרה או תוכנה יקרים אלא הוא משלם רק על שירותי מחשוב שהשתמש בהם,

ישנם מספר סוגי שירותי מחשוב לעסקים באמצעות ענן: הבסיסי הוא התשתית המספק שטח אחסון כדי לשמור את המידע ולגבות קבצים, שירותי מחשוב לעסקים נוסף הוא פלטפורמה שמאפשרת לפתח ולהריץ יישומים על תוכנת בסיס, הסוג השלישי הוא שרות של אספקת תוכנה שמשתמשים בה לפי הצורך.

שרותי מחשוב לעסקים באמצעות ענן של אמזון

אחת היחידות העסקיות בחברת אמזון האמריקאית היא יחידה המספקת שירותי ענן לגופים ממשלתיים, לחברות גדולות, לעסקים קטנים ואפילו ליחידים, שרותי הענן של אמזון מספקים אחסון ממוחשב זמין באמצעות האינטרנט משנת 2002 שהלכה והתפתחה ממספר קטן של כלים ושירותים למגוון רחב של שירותי מחשוב לעסקים ולפרטיים תוך כדי אבטחה מרבית, השירותים כוללים שרתים וירטואליים, תחנות עבודה, מערכות ניהול ובקרה, גיבוי מסמכים ושירותי דואר אלקטרוני.

מה כוללים שירותי הענן של אמזון?

הענן של אמזון מספק מגוון רחב של  שירותים לדוגמה:

  • שרתים ווירטואליים בענן-EC2- זוהי קבוצה של שירותים וכלים המאפשרים להקים ולנהל שרתים וירטואליים ורכיבי רשת בסביבה של אמזון.
  • שירותי בסיסי נתונים-אמזון מאפשר להשתמש בבסיסי נתונים.
  • אחסון-אחד השירותים של הענן אמזון הוא אחסון 3S המאפשר אחסון קבצים סטטיים ללא הגבלה וגישה ישירה ונוחה מכל מקום ,אמזון מאפשרת לחבר אותו לרשת הפצת תוכן –CDN ובכך משתפרת מהירות הגישה למערכת הקבצים. באמצעות שירות זה ניתן לבצע גיבוי למסמכי הארגון באופן מאובטח ואחזור מהיר ביותר.
  • שירותי אחסון אתרים- באמצעות שירותי LIGHTSAIL ניתן לאחסן אתרים ארגוניים ולתקשר עם שרותי ענן אמזון נוספים.