צרו קשר
דוא”ל: tictech.it@gmail.com טלפון: 072-3902-260 כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
You are currently viewing DATA ANLYSYS

ניתוח נתונים הוא זה המוגדר כתהליך של ניקוי, טרנספורמציה ומידול נתונים כדי לגלות מידע שימושי לקבלת החלטות עסקיות. מטרת ניתוח הנתונים היא לחלץ מידע שימושי מהנתונים ולקבלת ההחלטה על סמך ניתוח הנתונים, כפי שמסביר עדי ב- https://adirom-tech.space/

דוגמה פשוטה לניתוח נתונים היא כאשר בכל פעם כשאנו מקבלים החלטה כלשהי בחיי היום יום שלנו, כנראה שיש מחשבה כזו או אחרת על מה שקרה בפעם האחרונה או מה יקרה על ידי בחירה בהחלטה מסוימת זו. אין זה אלא ניתוח העבר או העתיד שלנו וקבלת החלטות על סמך זה. לשם כך, אנו אוספים זיכרונות מעברנו או חלומות על עתידנו. אז זה כנראה עניין של ניתוח נתונים. כעת נכנה את אותו דבר שאנליסט עושה למטרות עסקיות, בכינוי זה, בתגית שמית זו של ניתוח נתונים.

מדוע ניתוח נתונים?

כדי להצמיח את העסק שלך ואפילו כדי לצמוח בחיים שלך, לפעמים כל מה שאתה צריך לעשות זה ניתוח! אם העסק שלך לא צומח, אז אתה צריך להסתכל אחורה ולהכיר בטעויות שלך ולעשות תוכנית שוב מבלי לחזור על אותן טעויות. וגם אם העסק שלך צומח, אז אתה צריך לצפות בכדי לגרום לעסק לצמוח יותר. כל שעליך לעשות הוא לנתח את הנתונים העסקיים שלך ואת התהליכים העסקיים.

כלים לניתוח נתונים מקלים על המשתמשים לעבד ולבצע מניפולציה בנתונים, לנתח את הקשרים והמתאמים בין מערכי הנתונים, וזה גם מסייע בזיהוי דפוסים ומגמות לפרשנות.

 

ניתוח טקסטים מכונה גם כריית נתונים. זוהי אחת משיטות ניתוח הנתונים לגלות תבנית בערכות נתונים גדולות באמצעות מאגרי מידע או על ידי כלי כריית נתונים. זה נהוג, כדי להפוך נתונים גולמיים למידע עסקי. בשוק קיימים כלים למודיעין עסקי המשמשים לקבלת החלטות עסקיות אסטרטגיות. בסך הכל הוא מציע דרך לחלץ ולבחון נתונים ודפוסי גזירה ולבסוף פרשנות של הנתונים.

ניתוח סטטיסטי ניתוח

ניתוח סטטיסטי מראה "מה קורה" על ידי שימוש בנתוני עבר בצורת לוחות מחוונים. ניתוח סטטיסטי כולל איסוף, ניתוח, פרשנות, הצגת מודלים של נתונים. הוא מנתח מערך נתונים או מדגם נתונים. ישנן שתי קטגוריות מסוג זה של ניתוח – ניתוח תיאורי וניתוח מסיק.

ניתוח תיאורי

מנתח נתונים מלאים או מדגם של נתונים מספריים מסוכמים. זה מראה ממוצע וסטייה עבור נתונים רציפים ואילו אחוז ותדירות עבור נתונים קטגוריים.

ניתוח מסקנות

מנתח מדגם מנתונים מלאים. בסוג ניתוח זה תוכלו למצוא מסקנות שונות מאותם נתונים על ידי בחירת דוגמאות שונות.

ניתוח אבחוני ניתוח

אבחוני מראה "מדוע זה קרה", על ידי מציאת הסיבה מהתובנה שנמצאה בניתוח סטטיסטי. ניתוח זה שימושי לזיהוי דפוסי התנהגות של נתונים. אם מגיעה בעיה חדשה בתהליך העסקי שלך, תוכל לבדוק את הניתוח הזה כדי למצוא דפוסים דומים של אותה בעיה. וייתכן שיש סיכויים להשתמש במרשמים דומים לבעיות החדשות.